Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Bence napja van. Holnap Bertalan napja lesz.
A+ A A-

A szájban élő baktériumok jelezhetik a hasnyálmirigyrákot

micropipetteEgy előzetes kutatás eredményei szerint amennyiben egy ember szájában megváltozik a baktériumok összetétele, az korai stádiumú hasnyálmirigyrákot is jelezhet. A tudósok szerint a módszerrel a jövőben időben diagnosztizálhatnák a betegséget, és növelhetnék a túlélési arányt.

A kis tanulmány azt sugallja, hogy egy egészen egyszerű teszttel már korai stádiumban diagnosztizálható lenne a hasnyálmirigyrák: egyszerűen csak mintát kellene venni a páciensek nyálából, amelyben bizonyos baktériumok jelenléte, illetve hiánya fokozott kockázatot jelezhet – írja a Gut.

Arra azonban egyelőre a tudósok sem tudnak választ adni, hogy a bakteriális összetétel megváltozása már a hasnyálmirigyrák jelenlétét jelzi, vagy csupán a betegségre való hajlamot. Éppen ezért a tudósok további, részletesebb kísérleteket terveznek.

A cikk a reklám után folytatódik

Ugyanakkor már azt a tényt is nagy előrelépésnek tartják, hogy sikerült felfedezniük az összefüggést az orális baktériumok összetétele és a rákos betegség között. Ebből kiindulva ugyanis a jövőben jelentősen növelhetik majd a kórban szenvedők túlélési esélyeit.

OrientPress Hírügynökség