Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Hedvig napja van. Holnap Lukács napja lesz.
A+ A A-

Genetikai okokra is visszavezethető a magas vérnyomás

88144 vernyomasEgy nemzetközi kutatócsoport 20 új olyan szakaszt talált az emberi génállományban, amelyek nagy mértékben befolyásolják a vérnyomás alakulását. A szakértők szerint manapság immár mindenki hordoz ezekből a génváltozatokból legalább egyet, így a magas vérnyomást nemcsak az életmód, hanem ezek a gének is magyarázhatják.

A magas vérnyomás kialakulását legtöbbször a helytelen táplálkozásra, a testmozgás hiányára, illetve az elhízásra fogják, ugyanakkor kevés szó esik a genetikai tényezőkről. Márpedig a hipertónia családon belül is öröklődhet – ennek okait és kiváltó tényezőit vizsgálták legutóbb a kutatók.

A nemzetközi csapatnak végül összesen 20 olyan szakaszt sikerült azonosítania az emberi genomban, amelyek szerepet játszhatnak a magas vérnyomás kialakulásában. Az adatok szerint a változatok mindegyike legalább a lakosság 5 százalékának szervezetében jelen van, a leggyakoribbakat pedig akár 14 százalékuknál is fel lehet fedezni – írja a Nature Genetics.

A cikk a reklám után folytatódik

A tudósok szerint a felfedezés nagy segítséget nyújthat abban, hogy a jövőben olyan új gyógyszereket fejlesszenek ki, amelyek kifejezetten az öröklött magas vérnyomást szabályozhatják, így hatékonyabbak lehetnek a jelenlegieknél.

OrientPress Hírügynökség