Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Sámuel és Hajna napja van. Holnap Menyhért és Mirjam napja lesz.
A+ A A-

Asztmarohamot okozhatnak a közösségi oldalak?

Asztmarohamot okozhatnak a közösségi oldalak?Az orvosok egy fiatal olasz férfinál észlelték, hogy különösen rosszul hat az egészségére, ha bejelentkezik egy ismert közösségi oldalra: ha ugyanis meglátta, hogy a volt barátnője is ugyanabban az időpontban aktív az oldalon, mint ő, asztmaroham tört rá. Az esetet a szakemberek a The Lancet című orvosi szaklapban dokumentálták.

A 18 éves férfi asztmagyógyszereket szedett, és éppen depressziós volt, mert a barátnője elhagyta, és az ismerősei közül is törölte a közösségi portálon, közben pedig más férfiakkal ismerkedett. A fiú ezért álnéven ismét bejelölte barátjaként a lányt, hogy láthassa az adatlapját.

Amikor azonban a volt barátnő bejelentkezett, a férfira minden esetben asztmarohamok törtek rá. Légszomj jelentkezett nála, és gyógyszereket kellett alkalmaznia annak érdekében, hogy ismét jól érezze magát.

A cikk a reklám után folytatódik

Miután észlelték a tüneteket, a férfi orvoshoz fordult. A pszichiáter azt tanácsolta neki, hogy ne használja a közösségi oldalt – ezután a tünetei teljesen megszűntek. Ez az eset is bizonyítja, hogy a hasonló közösségi oldalak újfajta pszichológiai problémákat generálhatnak, különösen azoknál, akik asztmában szenvednek. Márpedig évről évre egyre több az asztmás fiatal, így érdemes odafigyelni erre a jelenségre – írták az orvosok.

Forrás: OrientPress Hírügynökség

Címkék:
Kapcsolódó kifejezések: asztmaroham  facebook 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!