Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Ilona napja van. Holnap Huba napja lesz.
A+ A A-

Otthoni praktikák fejfájás ellen

Otthoni praktikák fejfájás ellenTöbb mint negyvenöt millió amerikai küzd rendszeres fejfájással, és körülbelül huszonnyolc millióra becsülik a migrénesek számát. Ez utóbbi nagyon erős fájdalommal jár, többnyire a fej egyik oldalát érinti, és erős fény vagy zaj hatására rosszabbodhat. Okozhatja hormonváltozás, rossz étkezési vagy alvási szokások, kiszáradás, stressz, vagy akár az időjárás-változás is.

Időszakosan segíthetnek bizonyos orvosságok, mint az aszpirin, ibuprofén, naproxen vagy hasonlók, de ezekkel óvatosan kell bánni, nehogy túl sokat vegyen be belőle a beteg. A fájdalom elűzése érdekében, érdemes inkább az alább felsorolt természetes módszerek közül kipróbálni néhányat.

Kerüljük a monoszodium glutanátot tartalmazó termékeket, mivel ez az összetevő – amely gyakran előfordul kínai vagy előre csomagolt ételekben – az arra érzékenyeknél fejfájást okozhat. Az aminokat és nitrátokat is ajánlatos kihagyni az étrendből. Aminok lehetnek a csokoládéban, sajtokban, heringben, májban, nitrátok pedig előfordulhatnak egyes húsárukban, például a hot-dogban, szalonnában vagy a szalámiban.

A cikk a reklám után folytatódik

A halolaj fogyasztása azonban, amint azt egy vizsgálat során a Cincinnati Egyetem kutatói kimutatták, kifejezetten hasznos lehet, és hasonló előnyökkel járhat egy meleg lábfürdő is, amelybe néhány teáskanál mustármagot öntünk. Csavarjunk friss gyömbért az italunkba, használjuk fűszerként főzés során, vagy szopogassunk el egy-két gyömbéres cukorkát a nap során, mert ez is csodákra képes.A fejfájást gyakran bizonyos izmok görcse okozza. Az állkapocsizmok ellazítására érdemes egy tollat venni a fogaink közé úgy, hogy nem harapunk rá erősen. Az ülőmunkát végzőknek pedig meg kell tanulniuk a helyes testtartást, hogy ne görnyedten üljenek egész nap.

A túl sok koffein ronthat a fejfájáson, ezért erre is érdemes odafigyelni, ugyanakkor az sem jó, ha hirtelen teljesen megvonjuk magunktól. Végezetül meg kell említeni a magnéziumot. Napi 200–400 grammot érdemes fogyasztani, és mivel inkább megelőző, mint gyógyító szerepe van, főleg a premenstruációs fejfájásoknál alkalmazható sikerrel. A veseproblémákkal küzdők azonban mindenképp beszéljenek háziorvosukkal, mielőtt magnéziumkúrába fognának.

Címkék:
Kapcsolódó kifejezések: ibuprofen  naproxen  premenstruációs szindróma 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!