Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Vilma napja van. Holnap Miklós napja lesz.
A+ A A-

Éjszakázás vagy csak egy kis alváshiány? Egyformán károsak!

Bővebben...Ha túl sokáig maradunk fent minden este, az ugyanolyan rossz, mintha egész este egy percet sem aludtunk volna. A krónikus alváshiány agyra gyakorolt hatásai nagyon hasonlítanak az akut alváshiányos állapothoz, derül ki egy új kutatásból.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3459

Az alvásmegvonás anyagcsere-vonzata

Bővebben...Nemrégiben készült kutatások kimutatták, hogy egy átvirrasztott éjszaka során nagyjából 135 kalória ég el, ami megfelel két szelet kenyérnek vagy egy pohár félzsíros tejnek. Fizikai teljesítmény tekintetében ez 2 mérföld (3,2 km) sétát jelent. Nyolc óra alvással nagyjából ugyanennyi energiát lehet megtakarítani.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2456

Miért nem tudunk erős fényben jól aludni?

Bővebben...Ha lefekvés előtt a szobában erős a fény, az rosszabb, kevésbé pihentető alvást eredményezhet – állítja egy tanulmány, amely a Journal of Endocrinology and Metabolism című folyóiratban jelent meg. Ennek az az oka, hogy a fény hatására a szervezet kevesebbet termel a melatonin nevű hormonból, amely elengedhetetlen az alváshoz.

Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3622

Milyen a tökéletes éjszaka?

Bővebben...Egy friss tanulmány szerint a kellő mennyiségű alvás nélkülözhetetlen az egészséges, sikeres életvitelhez, továbbá, nagyon fontos az egész éjszakát végigaludni, főleg annak, aki dolgozik.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2069

Egészséges alvásidő: kerek 7 óra, se több, se kevesebb

Bővebben...Azokban az emberekben, akik a szundikálásokkal együtt naponta hét óránál többet illetve kevesebbet alszanak, megnő a szív-érrendszeri megbetegedések kockázata.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 4124

A legálomszuszékabb országok - Szundi top10

Bővebben...Az alvás életünk fontos része. Ez biztosítja, hogy megfelelő módon képesek legyünk helytállni a mindennapokban, legyen erőnk, tudjunk koncentrálni az előttünk álló feladatokra. De hogy kinek mi a mérce az alvást illetően, abban már lehetnek eltérések, akár az egyes nemzetek között is.

Utolsó frissítés: 2016. január 01. péntek, 13:54

Találatok: 1096

Alvászavar videointerjú: Dr. Káposzta Zoltán neurológus

{jvrelatives off}
Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 15241

© Copyright 1993-2019 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!