Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Máté és Mirella napja van. Holnap Móric napja lesz.
A+ A A-

A cukor, a só és a telített zsírok fogyasztásának visszafogását javasolják

Bővebben...Új táplálkozási ajánlásokat tett közzé az amerikai kormányzat, a telített zsírok, a só és a cukor fogyasztásának csökkentését javasolja az amerikaiaknak.

Utolsó frissítés: 2016. január 11. hétfő, 03:22

Találatok: 636

Szilveszterkor is óvatosan fogyasszunk energiaitalokat!

Bővebben...Az energiaitalok önmagukban nem veszélyesek, a koffein túladagolása azonban a fiataloknál, fiatal felnőtteknél és a szívbetegséggel élő felnőtteknél életveszélyes ritmuszavart okozhat. Alkohollal és egyéb drogokkal történő együttes fogyasztása pedig mindenképpen kockázatos és akár halálos kimenetelű is lehet – figyelmeztet az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet.

Utolsó frissítés: 2015. december 31. csütörtök, 06:37

Találatok: 784

Ünnepi menü a dietetikus szemével

Bővebben...Pácolt, füstölt húsok inkább csak mértékkel, hal azonban bőven kerülhet a karácsonyi asztalra – javasolja Dr. Lichthammer Adrienn. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karának adjunktusa szerint az ünnepi menü is lehet egészséges, csak oda kell figyelni az elkészítési módra: ne süssünk bő zsiradékban, hanem roston vagy sütőzacskóban! Köretnek zöldséget, desszertnek gyümölcsös vagy teljes kiőrlésű gabonából készült édességet válasszunk – javasolja a szakember, aki szerint a nem megfelelően összeállított menü még azokat is megviselheti, akik egészségesek, és nem érzékenyek vagy allergiásak semmilyen ételre.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 891

Karácsonyi mézeskalács hízás nélkül?

Bővebben...A karácsonyi mézeskalács az egyik legkedveltebb sütemény, amit karácsonykor szeretünk megsütni vagy megvenni. Azonban egyben ez az egyik leghizlalóbb sütemény is, amit karácsonykor ehetsz. Ha diétázol és nem akarod nagyon elrontani, akkor inkább krémesebb és hígabb süteményt válassz. A három dolog, ami miatt hizlaló a karácsonyi mézeskalács:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 776

Kókuszzsír és pálmaolaj (1. rész)

Bővebben...Mára már egyértelművé vált, hogy az étkezéseinkkel elfogyasztott zsírok típusa fontosabb, mint a mennyisége. Azonban a számos kutatás és egészségnevelő program ellenére is akadnak fehér foltok a laikus közönség számára a javasolt zsiradékforrásokkal kapcsolatosan. A trópusi olajoknak is nevezett kókusz- és pálmaolaj kiváló példái ennek, hiszen számos tévhit él a köztudatban velük kapcsolatban. Vajon tényleg annyira egészségesek, mint amilyen a hírük? Ha nem, miért nem?

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 1106

Fogyókúra: zsír- vagy szénhidrát-csökkentés hatásosabb?

Bővebben...A zsírokban szegény diéta hatásosabb a súlycsökkenés eléréséhez, mint a szénhidrátbevitel csökkentése - erre a megállapításra jutottak amerikai kutatók.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2078

Hangulatjavító és fájdalomcsillapító ételek

Bővebben...Nem csak a csokoládé, hanem a búzacsíra, a zabpehely, a banán, sőt bizonyos húsok fogyasztása is hozzájárulhat a jó hangulathoz, míg a halaknak és a bogyós gyümölcsöknek fájdalomcsillapító hatásuk van. Veresné Dr. Bálint Márta dietetikus, a Semmelweis Egyetem Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének docense szerint a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként ezeket is érdemes beépíteni az étrendbe, különösen azoknak, akinek hosszú időn át rossz a hangulata, vagy krónikus fájdalmuk van.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2681

© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!