Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Lajos és Patrícia napja van. Holnap Izsó napja lesz.
A+ A A-

7 tipp az egészséges autós nyaraláshoz

7 tipp az egészséges autós nyaraláshozAutóval készülsz nyaralni? Hát, biztosan nem leszel egyedül az úton. A gazdasági válság és a növekvő munkanélküliség ellenére úgy tűnik, hogy az emberek nem mondanak le a nyaralásról. Ha ehhez néhány órát a sztrádán kell töltened, érdemes megszívlelni a következő egészséges jó tanácsokat.

1. Pakold be előre az autót!

Ha nem egy kétnapos kiruccanásra készülsz, megspórolhatsz magadnak némi hátfájást azzal, ha előző este bepakolsz. A folyadék felgyülemlik a porckorongokban alvás közben, ezért közvetlenül felkelés után merev és érzékeny a derekunk, ezért a pakolás fájdalmas is lehet.

2. Csomagolj előre ételt!

Egy kis úti elemózsia előrecsomagolásával a költségeinket és a kalóriabevitelt is csökkenthetjük. Érdemes olyan ételeket választani, amelyek segítenek ébernek maradni és ellensúlyozzák a fáradtságot. A teljes őrlésű kenyér megelőzi a kimerültséget, a borsmenta pedig sokkal egészségesebb serkentőszer, mint a kávé. Ha mégis gyorséttermi ételekre fanyalodnánk, kerüljük az olajban sült, zsíros ételeket.

3. Tervezd meg a megállókat!

Fontos, hogy két-három óránkként kiszállj az autóból, és megmozgasd magad. Bár repülőúton gyakoribb, autós utazás alatt is előfordulhat mélyvénás trombózis kialakulása. A szüneteket érdemes az étkezések idejéhez igazítani, hogy ne kelljen egész úton nassolni. Még ha csak 15 percre állunk is meg, hogy bedobjunk egy maréknyi diót, a szervezetünk azt a jelet küldi az agyunknak, hogy már ettünk, ezért nem éhezünk meg 30 perccel később.

4. Állítsd be a testhelyzeted!

A vezető azzal kerülheti el a hajladozást, hogy egy kissé felfelé hajtja a belső visszapillantó tükröt. Így egyenesebben lehet ülni, miközben kinézünk a hátsó ablakon, és a derékfájást is megelőzhetjük.

A cikk a reklám után folytatódik

5. Tervezz valamilyen testmozgást a vakáció alatt!

Ez nem hangzik valami csábítóan, de nem engedhetjük meg magunknak, hogy teljesen félretegyük a megszokott, egészséges napi rutint. Ha városnéző kirándulás a cél, a séta természetesen elegendő mozgásnak számít, de ha napozós-strandolós nyaralás a cél, érdemes reggel sétálni egy nagyot vagy úszni a tengerben. Érdemes letenni az autót, és bérelt kerékpáron vagy gyalog felfedezni a várost.

6. Kirándulj!

Nincs pénzed az egyiptomi piramisokra? Válaszd helyette egy-két napra a népszerű hazai kirándulóutakat. A hosszú séta valósággal kicserélhet bennünket.

7. Autó helyett, vonatozz!

Ha van a közeledben vasútállomás, érdemes olyan úti célt választani, ami néhány órára esik az otthonodtól. Ez is rengeteg lehetőséget ad a nagy sétákra és a nyugodt túrázásra.

Kapcsolódó kifejezések: autó  gyaloglás  nyaralás  pihenő  túrázás  városnézés 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!