Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Vendel és Irén napja van. Holnap Orsolya napja lesz.
A+ A A-

Leszoknál? Így tartsd magad az újévi fogadalmadhoz!

stop smokingA dohányzásról való leszokás mindig az élbolyban foglal helyet az újévi fogadalmak listáján, mivel azonban 10-ből hat dohányosnak több leszokási kísérletre is szüksége lehet ahhoz, hogy tényleg fel tudja adni káros szenvedélyét, a következőkben az Amerikai Tüdő Szövetség szakértői néhány tanáccsal szolgálnak a fogadalmad megtartásának sikerességéhez.

30 dohányosból csak egy tud végleg leszokni saját akaraterejéből a káros szenvedélyéről. Ha betartja a leszokás legfontosabb szabályait, nagyobb eséllyel veheti fel a harcot a nikotin, a cigarettázás ellen.

A legjobban akkor jársz el, ha részletes tervet készítesz a dohányzásról való leszokáshoz. „A dohányzás elhagyása az egyik legfontosabb lépés az egészséges élet felé” – nyilatkozta Dr. Norman Edelman, a Szövetség vezető egészségügyi szakértője. „Az új év sokaknál együtt jár az újrakezdéssel és kiváló lehetőséget kínál a káros szenvedélyek elhagyására”.

A cikk a reklám után folytatódik

Íme néhány biztos tipp, amelyek segítségével megsokszorozhatod esélyeidet a dohányzásról való leszokás felé vezető úton.

  • Különböző kezelési módszerek és recept nélkül kapható gyógyszerek léteznek, amelyek segíthetnek a leszokásban.
  • Konzultálj háziorvosoddal, gyógyszerészeddel, vagy keresd fel az Országos Dohányfüstmentes Egyesület, illetve más szervezetek honlapját.
  • A leszokás napját már hetekkel előre válaszd ki és pirossal jelöld meg a naptárban. Próbálj viszonylag stresszmentes időszakot választani. A nagy nap közeledtével gyűjtsd össze a leszokást segítő gyógyszereket, nikotintapaszokat és készíts részletes tervet arról, mit teszel, ha mégis megkívánod a cigarettát.
  • Lehetőség szerint minden nap mozogj. Ez segít fenntartani energiaszintedet és kedélyállapotodat is javítja. A séta ideális a leszokás okozta stressz levezetésére. Próbálj kiegyensúlyozottan táplálkozni, igyál sok vizet és aludj eleget.
  • Kérd családtagjaid, barátaid és kollegáid segítségét és vegyél részt egy leszokást segítő programban, így más leszokni vágyó dohányosoktól is kaphatsz támogatást.
Címkék:
Kapcsolódó kifejezések: dohányzás  leszokás  újévi fogadalmak 
© Copyright 1993-2019 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!