Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Enikő és Melitta napja van. Holnap Edit napja lesz.
A+ A A-

Felejtsük el az Atkins-diétát

food_pyramid_imgA szigorú diétázók évek óta vonnak meg maguktól mindent, amiben szénhidrát található, mondván ez a legnagyobb ellensége a fogyni vágyóknak. Egy új tanulmány azonban minderre rácáfol, és állítja, hogy valójában éppen a szénhidrát az, ami segíthet a súlyvesztésben.

Az augusztusban megjelent könyv, mely a Szénhidrátkedvelők diétája (Carb Lover’s Diet) címet viseli, hónapok óta vezeti az eladási toplistát.

Szerzői, akik a Colorado Egyetem munkatársai, állítják, hogy a szénhidrátban gazdag ételek, amilyen például a banán, a zabkása, a barna rizs vagy a krumpli, elnyomják az éhséget, fellendítik az anyagcserét, javítják a kedélyállapotot, csökkentik a stresszt, és végső soron felgyorsítják a fogyás folyamatát.

A cikk a reklám után folytatódik

Ne űzzük ki a szénhidrátot!

Tanulmányukat 4451 önkéntes segítségével készítették el, akik közül a legvékonyabbak fogyasztották a legtöbb szénhidrátot, teljes kiőrlésű gabonák, gyümölcs és zöldség formájában.

Elisabeth Weichselbaum, a Brit Táplálkozási Alapítvány munkatársa így nyilatkozott: „Ha alacsony szénhidráttartalmú és magas proteintartalmú étrendet választunk, lefogyunk ugyan, de nem egészséges módon, ráadásul az eredmény nem hosszú távú. Nem arról van szó, hogy növelni kell a szénhidrátot az étrendünkben, hanem arról, hogy nem szabad száműzni. Legjobb, ha az élelmiszerek egyharmadát teszi ki a szénhidrát, és természetesen nem csupán pizza és tészta formájában.”

Anna Raymond, a Brit Dietetikai Szövetség munkatársa hozzátette: „Örülök, hogy végre valaki ki merte mondani, hogy nem ellenségünk a szénhidrát. Lényegében arról van szó, hogy ha tovább érezzük telve magunkat, akkor kevesebbet fogunk enni.”

Kapcsolódó kifejezések: Atkins-diéta  fehérjedús  szénhidrátdús 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!