Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Teréz napja van. Holnap Gál napja lesz.
A+ A A-

Mozogjunk többet!

Mozogjunk többet!Ismerjük el, manapság könnyebb az emberek dolga. Egyes becslések szerint csupán körülbelül fele annyi energiát használunk fel mindennapi tevékenységeink elvégzése során, mint elődeink tették akár csak egy évszázaddal ezelőtt. A szakemberek véleménye szerint főként ennek köszönhető az, hogy oly sokan küszködnek túlsúllyal.

Az elmúlt húsz év során az egészségügyi szakemberek megerősítették azt az egyszerû, de mélyértelmû tényt, miszerint az emberi test aktivitásra teremtetett. A testmozgás hatására az artériák tiszták maradnak, a szív és az immunrendszer megerősödik.

Bizonyítékok sora támasztja alá, hogy a nagyobb aktivitás a magas vérnyomás és koleszterinszint, a cukorbetegség, a csontritkulás, a depresszió és ráadásul a rák egyes típusai kialakulásának kockázatát is csökkenti.

A fogyókúrázók számára pedig különösen fontos a mozgás. Egyesek a testmozgást választják, míg mások inkább kevesebbet esznek. A legsikeresebb fogyókúrázók azt állítják, hogy könnyebb, ha a két módszert egyszerre alkalmazzák: napi mintegy 250 kcal-val kevesebbet esznek, és 250 kcal-val többet égetnek el. Ezzel a módszerrel elkerülhetik, hogy spártai életmódot kelljen folytatniuk, és a szabadidejükben sem kell órákat a konditeremben izzadva eltölteni.


A nagyobb fizikai aktivitás, bár nem feltétele a fogyásnak, sokat segíthet. Igazán fontossá pedig akkor válik, amikor valaki tartani akarja a súlyát. Kutatások bizonyítják, hogy a fogyókúrák hosszú távú sikerének a legfontosabb feltétele az aktív életmód.

Iktasson be tehát minden nap egy kis testmozgást: egy rövid sétát, egy izom lazító-nyújtó gyakorlatot vagy bármi mást. Vegyen fel egy új szokást, és mozogjon, amikor csak teheti! 

Kapcsolódó kifejezések:   energia  mozog  túlsúly 
© Copyright 1993-2019 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!