Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Ivó és Milán napja van. Holnap Bernát és Felícia napja lesz.
A+ A A-

Pattanás gyógyszer összefüggésben a depresszióval

sadgirl.jpgEgy tanulmány eredménye szerint az Accutane nevű pattanás-gyógyszer egyik aktív alkotóelemének, az isotretinoin-nak a használata kétségtelenül több, mint duplájára növeli a depresszió kockázatát. Mindazonáltal az abszolút kockázat nagyon kicsi – hangsúlyozzák a  kutatók.

A tanulmány az első ellenőrzött kutatás, ami statisztikailag jelentős kapcsolatot talált az isotretinoin és a depresszió között, mutatnak rá Dr. Anick Berard (CHU, Sainte-Justine Kutatási Központ, Montreál) és kollégái a beszámolóban a Klinikai Pszichiátria című lapban.

„A depresszió valószínűleg egy rendkívűl ritka mellékhatása az isotretinoin terápiának” – írták. Mindazonáltal „az elterjedt programot ki kellene egészíteni a betegek pszichiátriai értékelésével az isotretinoin kezelés előtt és alatt.”
Berard csapata 30.496 embert tanulmányozott Quebec-ből, Kanadából, akik legalább egy isotretinoin kezelést kaptak 1984-től 2003-ig. A tanulmányozási időszak alatt ezekből az emberekből 126-nak voltak depresszióval összefüggő diagnózisai, kórházi ápolásai, kezelései.

Egy korábbi kutatásra alapozva a kutatók az isotretinoin használatra koncentráltak az 5 hónap alatt a depresszió megállapítása előtt (kockázati periódus), összehasonlítva egy 5 hónapos szakasszal a diagnózis felállítása előtt egy évvel (kontroll periódus). A lehetséges tényezők eredményre gyakorolt hatásainak magyarázata után feltárják, hogy az isotretinoin nagyobb, mint 2,6-szoros kapcsolatban volt a depresszió kockázatával.„Mivel a depressziónak súlyos következményei lehetnek, az isotretinoin használók erős megfigyelése indokolt” – következtettek Berard és kollégái.

Címkék:
Kapcsolódó kifejezések: depresszió  pattanás 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!