Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Beáta, Izolda és Lea napja van. Holnap Emőke napja lesz.
A+ A A-

Dióval csökkenthető a koleszterinszint

Dióval csökkenthető a koleszterinszintKaliforniai kutatók szerint a dió- és mogyorófélék fogyasztásával eredményesen csökkenthető a „rossz” LDL-koleszterin és a triglicerid szintje is. Ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy nem árt betartani a magokból egy meghatározott napi beviteli szintet, mivel ezeknek a rágcsálnivalóknak magas a kalóriatartalma, így korlátlanul fogyasztva jó néhány kilót magunkra szedhetünk.

Dió, mogyoró: napi 3/4 csésze az optimális mennyiség

A kutatók 583 nőt vontak be 25 különböző, mogyoró- és diófélék fogyasztását vizsgáló kísérletbe. Eredményeik szerint a legegészségesebb mennyiség belőlük napi körülbelül háromnegyed csésze: ez ugyanis 5,1 százalékkal csökkentette az összes koleszterin, 7,4 százalékkal a 'rossz' LDL koleszterin és 10,2 százalékkal a triglicerid szintjét.

A kísérletek alapján azt is megállapították, hogy a jótékony hatások elsősorban a vékony emberek esetében figyelhetőek meg. Ugyanakkor még nekik is be kell tartaniuk a napi ajánlott mennyiséget, különben a magvak magas zsírtartalma miatt ők is könnyen elhízhatnak.

A cikk a reklám után folytatódik

Sabata szerint nem számít, milyen fajtájú mogyorót vagy diót eszünk, mind hatásosnak tűnik, így koleszterin csökkentő hatása lehet a földimogyorónak, a mandulának, a pekándiónak, a pisztáciának és a makadámdiónak is.

Dr. Joan Sabate és munkatársainak eredményei az Archives of Internal Medicine-ben olvashatóak.

Forrás: OrientPress Hírügynökség

Kapcsolódó kifejezések: LDL-koleszterin  dió  mogyoró 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!