Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Sándor és Ede napja van. Holnap József és Bánk napja lesz.
A+ A A-

Tíz étel a csontritkulás ellen

spenot a 48053620Noha az utóbbi évtizedekben a tejtermékipar igen erőteljes kampányt folytatott annak érdekében, hogy meggyőzze az embereket termékeik csonterősítő hatásáról, a tudomány nem támasztotta alá ezeket az állításokat. Annál hasznosabb a sok K-vitamint, kalciumot, bórt és magnéziumot tartalmazó lúgosító étrend.

Zöldborsó

A zöldborsó rendkívül gazdag K-vitaminban, amely közvetve aktiválja a kalciummolekulákat serkető osteocalcin nevű fehérje működését. Ezen kívül tartalmaz még folátot és B6-vitamint, amelyek segítenek a kollagénnek beépülni a csontokba. A friss zöldborsó jobb, mint a fagyasztott vagy a konzerv.

Brokkoli

Hatékonyan lúgosító növény, gazdag kalcium-, magnézium-, K-vitamin-, B6-vitamin- és folátforrás. C-vitamint is tartalmaz, amely megakadályozza a kalcium felszívódását. Csontjaink egészsége érdekében fogyasszuk rendszeresen!

Fejes saláta

Magas víztartalma és alacsony tápértéke miatt sokan kerülik, pedig sok fontos összetevőt tartalmaz: K1-vitamint, kalciumot és bórt.

Káposzta

K- és B6-vitaminban valamint folátban gazdag növény. Emellett nagy mennyiségű kalciumot és C-vitamint is tartalmaz.

Spenót

Kalcium, magnézium, K- és B6-vitamin- valamint foláttartalma miatt van helye azok vacsoraasztalán, akik törődnek csontjaik egészségével. Az ásványi anyagok hatékony felszabadulása érdekében fogyasztás előtt facsarjunk rá kis citromot.

A cikk a reklám után folytatódik

Zöld tea

Fontos vitaminokat és lúgosító anyagokat tartalmaz. Fontos azonban, hogy magunknak főzzük, és ne vásároljunk készen kapható, cukros italokat: többet ártanak, mint használnak.

Spárga

Az egyik legkiegyensúlyozottabb tápanyagforrás. Ha lúgosító diétára szánjuk el magunkat, a spárga az egyik leghasznosabb étel a csontok egészsége szempontjából.

Zab

Gabona lévén nem lúgosít, azonban így is nélkülözhetetlen csonterősítő összetevőket tartalmaz. Instant változatot azonban ne fogyasszunk.

Petrezselyem

Magas K-vitamin- és foláttartalma miatt egyike a sok csonterősítő zöld leveles növénynek. A „barátságos baktérium”-nak is nevezett probiotikumok a K1-vitamint K2-vé alakítják, amely segít a kalciumnak beépülni a csontokba.

Citrom

Annak ellenére, hogy savas, elfogyasztva mégis lúgosító hatást fejt ki. Magas C-vitamin tartalmú.

Kapcsolódó kifejezések: K-vitamin  bór  csontritkulás  kálcium  magnézium 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!