Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Huba napja van. Holnap István napja lesz.
A+ A A-

Természtes koleszterin- és vérnyomáscsökkentés

old-couple_imgNapjainkban egyre nagyobb a fontossággal és egyre sürgetőbb módon merül fel a kérdés, hogy mi magunk mit tehetünk egészségmegőrzésünk érdekében. A prevenció első lépéseként tudnunk kell, melyek azok a területek, amelyek jelentősen befolyásolják életminőségünket és egészségünket.

Veszélyeztető tényezők:

  • stressz és annak immunrendszerre gyakorolt hatásai
  • a sport és mozgás hiánya
  • felesleges kalória bevitel
  • magas feldolgozottságú, mesterséges ételek fogyasztása 
  • környezeti toxinok ezrei

Ételed az életed – vagyis a második lépés

A táplálékok gyógyító ereje

Több tucat klinikai vizsgálat megállapította, hogy a megfelelő táplálkozás, valamint a stressz csökkentése lassíthatja vagy akár vissza is fordíthatja az arterioszklerózis folyamatát.

Mely táplálékokkal és életmódbéli változtatásokkal szoríthatjuk lejjebb vérnyomásértékeinket és  koleszterinszintünket?

  • zöldségek, gyümölcsök, gabonák
  • kevés zsír, csak jó minőségű zsírsavak
  • kevés tojás, minimális tejtermék
  • vörös húsok kerülése, helyettük szárnyasok, hal
  • sok mozgás
  • dohányzás kerülése

Egy tanulmány szerint a fenti étrendet követő résztvevők 82%-ánál 1 év alatt javult a koszorúerek állapota.

A cikk a reklám után folytatódik

Vérnyomáscsökkentés természetesen

Bizonyos országokban, ahol az ételek zsírtartalma alacsony, kevés állati eredetű fehérjét tartalmaz, viszont rostban és friss zöldségekben, gyümölcsökben gazdag, a magas vérnyomás betegség gyakorlatilag nem létezik.

Ha szeretnénk vérnyomásunkat természetes módszerekkel optimalizálni, életmódunkat sok tekintetben meg kell változtatnunk.

Az első lépés a táplálkozás beállítása. Kerülnünk kell a zsíros ételeket, a konyhasót, a vörös húsokat, a sok-sok szénhidrátot, a cukrot, a péksüteményeket, a kávét. Étrendünket magas rost tartalmú ételekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel, jó minőségű olajokkal (pl. tökmagolaj, olíva olaj), kevés fehér hússal vagy hallal kell kiegészítenünk. Messzire el kell kerülni a szénsavas, cukros üdítőitalokat, azonban sok folyadékot kell fogyasztanunk, pl. tisztított víz, lúgosító italok, gyümölcstea citrommal és/vagy édesítőszerrel (pl. agave vagy stevia).

Természetes koleszterincsökkentés

Egy 1996-ban megjelent tanulmány (BMJ) azt mutatta, hogy vegetáriánus életmóddal, teljes őrlésű gabona, friss saláta, friss gyümölcsök és olajos magvak fogyasztásával az összhalálozás felére csökkenthető. Ezzel szemben az állati eredetű, telített zsírok jelentősen növelik a vér koleszterin szintjét.

A friss gyümölcs és zöldségfogyasztást a szívkoszorúér betegségek és stroke következtében kialakult halálozás csökkenésével hozták kapcsolatba.

A természetes koleszterincsökkentés legfontosabb tényezői:

  • magas rostbevitel
  • rendszeres testmozgás
  • a hidrogénezett és transz zsírsavak kerülése (sült krumpli, chips, stb.)
  • belsőségek, vörös húsok kerülése 
  • tejtermékek kerülése
  • omega-3 zsírsav bevitel növelése

forrás: szivbetegseg.net

Kapcsolódó kifejezések:   koleszterin  magas vérnyomás  stressz 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!