Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Vendel és Irén napja van. Holnap Orsolya napja lesz.
A+ A A-

Az ellazítás módszerei és technikái

Az ellazítás módszerei és technikáiA megfelelő lazítási módszer kiválasztásához magas fokú önismeretre van szükség. A viselkedési forma alapján való pontos besorolás szinte lehetetlen, mert az emberek döntő hányada ún. kevert típus.

Sokféle lehetőség áll rendelkezésre:

Akik szívesen alkalmazkodnak az előírásokhoz és a szabályokat nem érzik korlátnak:

Autogén tréning
Az önszuggesztió módszere, melyben a koncentrálás végezhető háton, s az egyes testrészek elképzelt elnehezedése és felmelegítése révén érhető el a teljes lazulás. Befolyásolható a szervek működése, a légzés és a lelki folyamatok is.

Progresszív izomlazítás
Jacobson-féle módszerrel. A progresszív relaxáció során az izomcsoportokat előbb meg kell feszíteni, majd ellazítani meghatározott sorrendben. Az ellazítás intenzíven fokozható.

Tai Chi és Chi Gong
Taoista testkultúra, amely során lassan elnyújtott mozdulatokkal végzi az előre, pontosan meghatározott mozgássorokat. Nyugalom, kiegyensúlyozottság és ellazulás érhető el.

Akik szívesebben mennek a saját fejük után, nem szeretik a szabályokat, de önmagukért felelősséget vállalnak:

Funkcionális ellazítás, Fuchs módszerrel
Háton fekve, a gyakorlatot irányító érintése vagy felszólítása alapján történik a lazítás, tudatos megélése a szervezetnek, a légzés gyakorlása, a működészavar helyeinek felfedezése és a zavarok kiküszöbölése.                       

Feldenkrais-módszer
Tudatosság és mozgás összekapcsolása, a testi és szellemi  feszültségek oldására. Az ember megismerheti saját mozgáskörét és mozgásának minőségét és új mozgásokat próbálhat ki. Kitörhet a megszokott sémákból.

Koncentrált mozgásterápia
A gyakorlatok testünk tudatos megfigyelése képezi és  elősegíti élményeink elmélyülését. 

Eutonia
Azon az alapon nyugszik, hogy mindenkinek meg kell találnia a saját  ritmusát, hogy elérje a kiegyensúlyozottságot. Eszköze, hogy a mozgásokat ne ösztönösen, hanem tudatosan végezzék. Új testtudatosság alakul ki és megtanulható, hogyan használják ki gondolkodásukat és érzéseiket.

Akik nem aktívak és szívesen átruházzák az irányítást a kezelőre:

Masszázsok
pl. svéd masszázs, Shiatsu nyomó-masszázs, reflexzóna masszázs a lábon, Rolfing-módszer (mélymasszázs), kötőszöveti masszázs, víz alatti masszázs, polaritás (kézrátétel az energia irányítására), nyirokelvezetés (lymphdrainage).

Feldenkrais-féle egyéni kezelés
A kezelő személy a végtagok és izmok mozgatásával új mozgásmintákat tud létrehozni, amik gyakorlással megtanulhatóak, megtarthatóak.

Akik kísérletezőek, szívesen magukra hagyatkoznak, szívesen vállalják a felelősséget:

Autogén tréning
– magasabb fokon.

Meditáció
Gyakorlása során elmélyülünk magunkban. Általában egy mantra vég nélküli ismétlésével érhető el ez a tudatállapot.

Jóga
Kiegyensúlyozottság mindenek felett. Az összes gyakorlatot koncentráltan és a légzéssel összhangban végzik. Véráramlás javul, görcsök, feszültségek oldódnak.

Kapcsolódó kifejezések: jóga  lazítás  módszer  technika 
© Copyright 1993-2019 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!