Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Júlia és Rita napja van. Holnap Dezső napja lesz.
A+ A A-

Csontritkulás (Osteoporosis) diétája

A diéta célja: az optimális csúcs csonttömeg elérése és megtartása, a csontvesztés lelassítása

csontritkulás diétájaA diétában a hangsúly a MEGELŐZÉSEN van, de ha már diagnosztizált csontritkulásban szenved valaki, akkor a csontvesztés megállítása illetve lassítása a cél. Magyarországon a felnőtt lakosság Ca fogyasztása kb. 500-600mg/nap.

A helyes étrend egy teljesen kiegyensúlyozott, életkornak és életvitelnek megfelelő, meghatározott energia, fehérje és zsírtartalmú – a túlzott (nem egyénre szabott) fehérje-, illetve zsírbevitel fokozhatja a kalcium kiválasztást! – kalciumban és D-vitaminban a mindenkori korhoz illeszkedő mennyiségű. A csontépítésben a kalciumon kívül a foszfor, magnézium fluor, molibdén, cink, szilícium, mangán réz, bór és stroncium mind közre játszik.

Viszont nem mindegy, hogy ezeket táplálékkal vagy tablettákkal visszük-e be. A fő kalciumforrásaink a tej és termékei illetve a tejes ételek, de kalciumban bővelkednek egyes olajos magvak, a szója, és egyes ásványvizek, valamint a kalciummal dúsított élelmiszerek.

A diéta összeállításakor figyelembe kell venni egyes tényezőket melyek a kalcium felszívódását csökkentik illetve segítik. Egyes tényezők, pl. az igényen felüli rostbevitel, az oxalátok és a fitinsav valamint a dohányzás rontja a Ca felszívódást. Megkerülhetetlen, hogy az étkezést ki kell egészíteni mindennapos mozgással (legalább 30 perc naponta)!

A cikk a reklám után folytatódik

Kalcium szükségletek

gyermekkorban – 500-800mg
felnőttkorban átlagosan – 1000-1200mg
várandós, szoptatós és csontritkulásos állapotban – 1500mg

Általános leírások önkényes önmagunkra vonatkoztatása téves diétázáshoz, állapotromláshoz vezethet!

Kapcsolódó kifejezések: csontritkulás  csontritkulás diétája  osteoporosis 
© Copyright 1993-2018 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!