Korábban kutatásokkal bizonyították, hogy Kínában a vastag- és végbélrákos megbetegedések száma jóval alacsonyabb, mint a nyugati országokban. Az utóbbi években azonban növekedés figyelhető meg, de csak a fejlettebb területeken - írja a Medical News TODAY.
A kutatók eddig arra gyanakodtak, hogy az eltérő életmód és táplálkozási szokások lehetnek a felelősek azért, hogy a kínai embereket sokkal kisebb mértékben fenyegeti ez a betegség. Az elmúlt években azonban a gazdaságilag fejlett vidékeken ugrásszerűen megnőtt a bélrákos esetek száma.
Bár az ország egészére kiterjedő, egységes adatbázis nem áll rendelkezésre, mégis sikerült a tudósoknak általános képet festeni a rákos megbetegedések számáról. Kína négy fő régiójának öt kórházát vizsgálták, és arra az eredményre jutottak, hogy az elmúlt évekhez képest mindenütt megnőtt a bélrákos betegek száma.
A cikk a reklám után folytatódik
Veszélyes nyugati szokások
Ugyanakkor azt is megfigyelték, hogy a gazdaságilag kevésbé fejlett területeken a növekedés jóval kisebb volt. Természetesen a legkézenfekvőbb magyarázat erre az, hogy a fejlettebb területeken egyre elterjedtebbé válnak a nyugatiakéhoz hasonló fogyasztási szokások.
A kutatók szerint a négy régió lakossága esetében nem csak az életszínvonaluk különbözik. A genetikai felépítés és a hagyományok, vagyis az életmód is területről területre változik, ami nagyban befolyásolhatja azt, hogy a szervezetük hogyan reagál egy-egy betegségre.
A tudósok célja a jövőben az, hogy rájöjjenek, hogy a genetika és az életmód pontosan milyen szerepet játszik a szervezet védekezőképességének gyengülésében, illetve megerősödésében.
Ez is érdekelheti
- Minél többet ülünk, annál rövidebb ideig élünk...(2010-07-25 09:29:58)
- A dohányzás elősegíti a bélpolip kialakulását...(2010-06-14 18:40:24)
- A kávé és a szénsavas üdítők sem okoznak bélrákot...(2010-05-23 18:36:03)
- Az új bélrák teszt életeket menthet...(2010-04-29 08:20:21)
- A zöldség- és gyümölcsfogyasztás mégsem segít megelőzni a rákot?...(2010-04-08 09:24:08)




A Bostoni Egyetem Slone Közegészségügyi Központjának kutatói szerint a hajkiegyenesítők nem hozhatóak összefüggésbe a színes bőrű nőknél a mellrák kialakulásának kockázatával.






