Kategória: PubMed Készült: 2012. január 17. kedd, 19:31 Írta: MP
A Connecticut Egyetem hivatalos képviselői szerdán bejelentették, hogy egyik kutatójukról – aki a vörösbor szív- és érrendszeri betegségekre gyakorolt jótékony hatásairól készített tanulmányt – bebizonyosodott, hogy a kutatásaiban szereplő adatokat több esetben is meghamisította.
Az Egyetem hozzátette, hogy a tanulmányt csaknem egy tucat tudományos lapban tették közzé, így az eset napvilágra kerülése után valamennyiüket figyelmeztették a megtévesztés tényére. Fent nevezett kutató, dr. Dipak Das a vörösbor egyik alkotóelemén, a rezveratrolon végzett vizsgálatokat, és annak egészségre gyakorolt jótékony hatásáról számolt be. Dr. Nir Barzilai azonban, aki csapatával a New York-i Egyetem Albert Einstein Orvosi Karán végez hasonló kutatásokat a rezveratrollal kapcsolatban, úgy véli, Das nem számít szaktekintélynek ezen a területen.
Das 1984 óta áll az Egészségügyi Központ alkalmazásában, és a rezveratrol tanulmányozása mellett a másik kutatási területe a növényi kivonatokból készült orvosságok alkalmazása, továbbá a különféle növények és gyógynövények molekuláris szerkezetei és azok szívbetegségre gyakorolt hatásai, valamint egy, az E-vitaminban található tápanyag, amelynek a szabad gyökök elleni harcban lehet szerepe.
A cikk a reklám után folytatódik
Das dr. rezveratrolon végzett kutatásaival kapcsolatban egy névtelen bejelentés alapján indult vizsgálat, és ennek során derült fény a meghamisított adatokra. Philip Austin, a Connecticut Egyetem egészségügyi elnökhelyettese mély csalódottságának adott hangot az üggyel kapcsolatban, de hozzátette, hogy ez az egy eset nem szabad, hogy negatív fényt vessen a teljes Egészségügyi Központ kutatási munkájára, ahol továbbra is minden munkatárs azon dolgozik, hogy egyre hatékonyabb kezeléseket fejlesszenek ki a különféle betegségekre.