Az orvosok szerint az alkoholfogyasztás nemcsak enyhíti a reumás ízületi gyulladás tüneteit, hanem bizonyos mértékben gyógyírt is nyújt a betegségre.
A szakértők ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy ez a felfedezés nem jelenti azt, hogy ezentúl bárki, akinek ilyen fájdalmai vannak, annyit ihat, amennyit akar.
A sheffieldi egyetem munkatársai két csoportra osztották a kísérletre jelentkező alanyokat: az egyik csapatban csak reumás, a másikban viszont csak egészséges emberek voltak. Megkérték őket, hogy részletesen számoljanak be alkoholfogyasztási szokásaikról – írja a BBC.
A cikk a reklám után folytatódik
A rendszeresen alkoholt fogyasztók kevesebb panaszról számoltak be
A kísérlet végén megfigyelték, hogy azok a páciensek, akik rendszeresen fogyasztottak alkoholt, kevesebb panaszról számoltak be, és a betegségre jellemző duzzanat is kisebb mértékben jelentkezett.
A kutatók az eredményeket azzal magyarázzák, hogy az alkoholban kis mennyiségben találhatóak gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító anyagok. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a reumában szenvedők ezentúl akármennyi alkoholos italt fogyaszthatnak.




Japán kutatók bejelentették, hogy a világon először sikerült működő
emberi agyszövetet létrehozniuk őssejtek segítségével, ez új reményt
adhat a betegeknek.




Sürgősségi / esemény utáni fogamzásgátlásra vonatkozó anonim kérdőív CSAK NŐKNEK.
