Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Tekla és Líviusz napja van. Holnap Gellért és Mercédesz napja lesz.
A+ A A-

Stressz - Tippek

Mit tehetünk a stresszhatások ellen?

Ennél a kérdésnél célszerű arra is válaszolni, vajon mi sodor minket az állandósult negatív stressz felé?

Kerüljük el a teljesítménykényszert!

Nagyon sokszor túlvállaljuk magunkat, mert nehezen fogadjuk el a határainkat, pedig azok mindenkinek vannak. Inkább a munkánk minőségével tűnjünk ki, mint mennyiségével! Főnökként tanuljunk meg delegálni, beosztottként nemet mondani, ha az szükséges. Ne fogadjuk el azt a helyzetet, amikor a nem jól szervezett feladatoknak a testünk, a lelkünk állapota fizeti meg az árát! Ha mindenképpen szükséges egy ilyen túlterhelt állapotot fenntartani, szabjunk magunknak határidőt, ameddig ezt az extra erőfeszítést hajlandóak vagyunk megtenni. Legyünk fontosak saját magunknak!

Javítsuk szervezési készségeinket!

Tanuljuk meg beosztani az időnket, a rendelkezésre álló időnket pedig hatékonyan használjuk ki! Ehhez hasznos segítség lehet egy időgazdálkodási tanfolyam elvégzése.

Ismerjük meg jobban önmagunkat!

Vajon ez az a munkakör, amiben a legszívesebben dolgozunk, ez az "álmaink állása"? Amikor olyan feladatot végzünk, ami örömet okoz: repül az idő, és lelkileg is gazdagabbak leszünk tőle. Ez az öröm energiát ad ahelyett, hogy elvenné tőlünk, ahogy a "nemszeretem feladatok" teszik. Természetesen kell végeznünk "nemszeretem feladatokat" is, de a kettő arányát úgy állítsuk be, hogy több legyen az öröm az életünkben. Hisz a saját életünkben mi vagyunk a főnökök!

A hobbi sokat segít!

A stressz alatt levő emberek közös jellemzője, hogy abbahagyják szabadidős tevékenységeiket, a hobbijukat. Pedig ez kikapcsol a napi problémákból, és energiát ad. Mi az, amit Ön évekkel ezelőtt abbahagyott, pedig nagyon szerette csinálni? Kezdje újra! Nevezzen ki egy napot a héten, amelyik délutánján ezzel a hobbival foglalkozik, és az a délután legyen "szent"! Ha eddig nem volt hobbija, keressen egy olyan tevékenységet, amit szívesen végez!

Tartsuk karban a testünket!

Egy kedves barátnőm véleménye: "40 percet futni azt jelenti, hogy negyven percig szabadságra mész a problémák elől".  Milyen igaza van! A testmozgás az ellenálló-képességünket is növeli, emellett kiegyensúlyozottabbá tesz. A legtöbb feszültséget le lehet vezetni mozgással. Javasolom a szabad téri futást, biciklizést, sétát, nekem ez nagyon bevált. Egy óra az erdőben nálam a hét fénypontja!

Célszerűnek tartom az esték kihasználását is a napi stressz csökkentésére. Egy forró fürdő (esetleg aromaterápiával), egy (!) pohár finom bor egy gyertya mellett sokat segít az ellazulásban. A napok utolsó ébren töltött óráját szenteljük a nyugalomnak, az események lecsengési idejének! Tervezzük meg, mivel töltjük el! Nagyon jó módszer erre a jógázás, az autogén tréning is.

Töltsünk együtt minőségi időt a párunkkal, a barátainkkal!

Nagyon jó feszültség-levezető módszer a beszélgetés. Nevezzünk ki erre is egy estét a héten, amit a barátainkkal, a kedvesünkkel töltünk! Valószínűleg erre nekik is szükségük van, sőt: valamit kell mesélni az unokánknak is!

Van választásunk abban, hogy hogyan bánunk önmagunkkal, a saját testünkkel! A testünk egy olyan nagyszerű műszer, amely kopik, és karbantartásra szorul. Figyeljünk és vigyázzunk rá, hogy sokáig szolgálhasson minket!

Címkék:
Kapcsolódó kifejezések: stressz 
© Copyright 1993-2014 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!