Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Gellért és Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina és Kende napja lesz.
A+ A A-

Az „éjjeli baglyok” nagyobb eséllyel lesznek túlsúlyosak

Bővebben...A legfrissebb tanulmányok szerint azok az emberek, akik éjszakánként sokáig maradnak ébren, nagyobb eséllyel szednek fel plusz kilókat, mint azok, akik korán ágyba bújnak. Ők ugyanis átlagosan több gyorséttermi ételt esznek, és több kalóriát is visznek be a szervezetükbe.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3216

5 étel, ami szabotálhatja az éjszakai pihenést

Bővebben...Ha nem tudunk elaludni, egy kis éjszakai nassolás jó ötletnek tűnhet. De vigyázzunk, mert bizonyos ételek fogyasztása tovább csökkentheti az elalvás esélyét!

Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 5890

Tippek a horkolás csökkentésére

Bővebben...A horkolást a légutak szűkülete okozza, és ez az alvásnak mind a minőségét, mind a mennyiségét befolyásolja. A légutak az alvás közben felvett rossz tartás, illetve a torok lágy szöveteinek elváltozásai miatt szűkülhetnek be.

Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3805

Alvajárás: kromoszómahiba okozza

Bővebben...A tudósok úgy vélik, sikerült felfedezniük azt a genetikai kódot, amely az alvajárás kialakulásáért felelős. A probléma a 20-as kromoszómával van, és a szakemberek szerint ha a szervezetben a hibás DNS-nek csak egyetlen másolata is jelen van, az már hajlamossá tehet az éjszakai sétálgatásra.

Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2989

Éjszakázás vagy csak egy kis alváshiány? Egyformán károsak!

Bővebben...Ha túl sokáig maradunk fent minden este, az ugyanolyan rossz, mintha egész este egy percet sem aludtunk volna. A krónikus alváshiány agyra gyakorolt hatásai nagyon hasonlítanak az akut alváshiányos állapothoz, derül ki egy új kutatásból.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3257

Az alvásmegvonás anyagcsere-vonzata

Bővebben...Nemrégiben készült kutatások kimutatták, hogy egy átvirrasztott éjszaka során nagyjából 135 kalória ég el, ami megfelel két szelet kenyérnek vagy egy pohár félzsíros tejnek. Fizikai teljesítmény tekintetében ez 2 mérföld (3,2 km) sétát jelent. Nyolc óra alvással nagyjából ugyanennyi energiát lehet megtakarítani.

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 2340

Miért nem tudunk erős fényben jól aludni?

Bővebben...Ha lefekvés előtt a szobában erős a fény, az rosszabb, kevésbé pihentető alvást eredményezhet – állítja egy tanulmány, amely a Journal of Endocrinology and Metabolism című folyóiratban jelent meg. Ennek az az oka, hogy a fény hatására a szervezet kevesebbet termel a melatonin nevű hormonból, amely elengedhetetlen az alváshoz.

Címkék:

Utolsó frissítés: 2015. december 30. szerda, 07:32

Találatok: 3497

© Copyright 1993-2014 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!