Kategória: Változó kor Készült: 2011. június 30. csütörtök, 11:00 Írta: MediPress
A Florida Egyetemen készült friss tanulmány szerint a vörösborban, szőlőben és egyéb gyümölcsökben található polifenol összetevő, a resveratrol ugyan nem gátolja meg az öregedést, de elviselhetőbbé teszi azt.
„Mindannyian vágyunk egy öregedésgátló pirulára, de ilyen nem létezik. Ami viszont létezik, az annak a lehetősége, hogy az öregkort kevésbé keservesnek és elviselhetetlennek érezzük” – számolt be róla Heather Hausenblas, a tanulmány egyik szerzője.
Embereken végzett korábbi klinikai kísérletek kimutatták, hogy a resveratrol öregedésgátló, rákmegelőző, gyulladásgátló és antioxidánst tulajdonságokkal bír, a Molecular Nutrition and Food Researc című folyóiratban megjelent tanulmányban azonban Hausenblas és kutatótársai arra jutottak, hogy jótékony hatásának tudományos bizonyításához még további embereken végzett klinikai kísérletek szükségesek.
A cikk a reklám után folytatódik
A resveratrol működésében minden bizonnyal számos összetevő – többek között az anyagcsere-folyamatok, a molekulák kémiai reakciói, a genetika, a testmozgás, a kor – játszik közre, melyek közül talán az antioxidáns szerepe a legizgalmasabb.
A Florida Egyetemen készült tanulmány arra is rávilágít, hogy számos klinikai állatkísérlet alapján elmondható, hogy ez a polifenol egerekben meggátolja a rákos sejtek kialakulását, akadályozza a gyulladást okozó enzimek működését is, továbbá csökkenti a kardiovaszkuláris megbetegedések létrejöttét. Egyes jelek pedig arra utalnak, hogy a jövőben a cukorbetegek inzulinérzékenységének szabályozásában is fontos szerepe lehet.
A jövőbeni vizsgálatok elsősorban arra fogják a hangsúlyt helyezni, hogy az idősödő emberekben milyen fizikai és szellemi előnyökkel járhat a resveratrol jelenléte.