Kategória: Táplálkozás Készült: 2011. október 15. szombat, 12:52 Írta: OP
A kutatók szerint nyers zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával sokkal többet tehetünk az egészségünkért, mint azt eddig gondoltuk. Kiderült ugyanis, hogy ezek az élelmiszerek segíthetnek megelőzni a szívbetegségek kialakulását azoknál, akik genetikailag hajlamosak erre.
A kísérletek során a zöldségek hatását azoknál az embereknél vizsgálták, akiknek a 9-es kromoszómáján volt jelen egy olyan gén, amely hajlamosította őket a szívbetegségek kialakulására. A feltételezések szerint ez az elváltozás minden ötödik európai embert érinthet – írja a PLoS Medicine.
A vizsgálatok során a világ minden tájáról érkezett alanyokon tesztelték, hogy a nyers zöldség és gyümölcs fogyasztása hogyan hat egészségükre. Az eredményekből kiderült: napi 5 adag vagy még több ezekből az élelmiszerekből jelentősen csökkentette a szívbetegségek kifejlődésének esélyét.
A cikk a reklám után folytatódik
A kutatók szerint a kutatási eredmények fontosak, hiszen egy újabb indokkal támasztották alá az egészséges táplálkozás fontosságát. A szakemberek pedig a jövőben több olyan tanulmányt is támogatnak és elindítanak majd, amelyek az étrend génekre gyakorolt hatását vizsgálják.
OrientPress Hírügynökség