Kategória: PubMed Készült: 2009. március 30. hétfő, 18:05 Írta: Drinfo.hu / MediPress
A kutatást vezető Dr. Alexander Logan professzor az egyetem Samuel Lunenfeld Kutatóintézetének tudósa is egyben. A páciensek megkérdezése nem mindig jár megbízható eredménnyel. Megtudható, hogy körülbelül milyen mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget és tejterméket fogyaszt a beteg, ám a beszámolók sokszor nem tükrözik pontosan a valóságot.
Loganék 220 beteg 24 órán át gyűjtött vizeletmintáját értékelték. A résztvevők 18-50 év közötti veseköves betegek voltak. Mindenki kitöltött egy kérdőívet is, mely táplálkozási szokásokra vonatkozó kérdéseket tartalmazott.
Testsúlymérés és vérnyomásmérés is történt minden esetben.
A kutatók megállapították, hogy minél nagyobb volt a vizelet káliumtartalma, annál több zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonát és alacsony zsírtartalmú tejterméket fogyasztott a beteg. Az alacsony káliumtartalom nagyobb mennyiségű vöröshús, gyorsétel és cukrozott, magas kalóriatartalmú üdítő fogyasztását vetítette elő.
A magas káliumtartalom alacsonyabb testtömegindexszel, alacsonyabb diasztolés vérnyomásértékkel és alacsonyabb pulzussal járt együtt. A legmagasabb káliumtartalommal rendelkező átlagos testtömegindexe 26,5, míg a legkevesebb káliumot produkálóké 28,7 volt. (A 25 alatti testtömegindex normális testsúlyt, 30 feletti érték elhízást jelent.) A nátriumtartalom nem befolyásolta egyik mért értéket sem.
Az eredmények a The Journal of Nutrition ápilisi számában olvashatók.