Kategória: PubMed Készült: 2010. január 24. vasárnap, 16:47 Írta: Drinfo.hu
A San Francisco-i egyetem tudósai szerint a halolajban található omega-3 zsírsavak pozitívan hatnak azokra a genetikai elemekre, amelyek meghatározzák a sejtek élettartamát - adta hírül a Times of India.
A szívbeteg páciensek bevonásával végzett vizsgálatok eredménye sok, az omega-3 zsírsav jótékony hatásaival kapcsolatos állítást támasztott alá.
A halolaj szedése nemcsak a szívbetegségek prevenciója miatt ajánlatos, de javítja a szívroham utáni állapotot és jó hatással van a mentális funkciókra is. Mindemellett segít a szem korral járó, akár vaksághoz vezető degenerációinak megelőzésében.
"Kutatásaink alapján feltételezhető, hogy az omega-3 védelmet nyújthat a sejtek öregedési folyamataival szemben, a szívkoszorúér-betegségben szenvedő pácienseknél." - nyilatkozta Dr. Ramin Farzaneh-Far (University of California/ San Francisco)
kép: sxc.hu