Kutatók szerint a papajalevél kivonat és tea rendkívüli rákellenes hatást fejt ki számos daganattípussal szemben, ami alátámasztja a néphagyományok már régóta ismert hiedelmét.
Nam Dang, a floridai egyetem kutatója japán kollégáival a Journal of Ethnopharmacology szaklapban közzétett tanulmányukban azt írták, sikerült dokumentálniuk a papaja rákellenes hatását méhnyakrák, emlőrák, májrák, tüdőrák és hasnyálmirigyrák esetében.
A kutatók a szárított papajalevél kivonatát használták, és a hatás erősebb volt, amikor a sejtek a papajalevél tea nagyobb dózisát kapták. Dang munkatársaival együtt kimutatta, hogy a papajalevél kivonat serkenti a kulcsfontosságú jelzőmolekulák, az úgynevezett Th1-típusú citokinek termelődését, melyek az immunrendszer szabályozását segítik elő. Az eredmény olyan terápiás megoldások kifejlesztéséhez vezethet, amelyek az immunrendszert használják fel a daganatok legyőzésére – írták a folyóirat februári számában megjelent cikkükben.
A cikk a reklám után folytatódik
A papaját a világ minden részén, különösen Ázsiában régóta használják különböző betegségek kezelésére...
Dang szerint az eredmények egybehangzanak az ausztrál bennszülöttek, és szülőhazája, Vietnam népességétől származó beszámolókkal. A kutatók azt állítják, hogy a papajakivonat nem gyakorol semmilyen toxikus hatást a normál sejtekre, így el lehet kerülni a sok rákgyógyszerre jellemző mellékhatásokat.
A kutatók 10 különböző típusú daganatsejt-kultúrát kezeltek négy eltérő erősségű papajalevél kivonattal, és a hatást 24 óra múlva mérték. A papaja mindegyik kultúrában lelassította a tumor növekedését.
Dang és kollégái a tokiói egyetemen keresztül szabadalmi kérelmet nyújtottak be a papajakivonat desztillálásának eljárására.
Copyright AFP [2010] / Translation Medipress
Ez is érdekelheti
- Teára fel! Éppúgy hidratál, mint a víz!...(2010-06-20 06:51:57)
- Mi mindenre jó a fokhagyma?...(2010-05-02 11:07:48)
- A nap képe: Coco, a kolosszális „vég”-bél...(2010-04-27 14:15:06)
- A nap képe: a belizi Nagy Kék Lyuk...(2010-04-27 14:18:07)
- Rákbetegség és alternatív terápia: veszélyek innen, onnan...(2010-04-03 07:55:36)




A chili nem csak a konyhaművészet fontos kelléke. Alacsony kalória- és magas vitamintartalma miatt az egészségre is jótékony hatással van.






