Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Váltás asztali verzióra Regisztráció Belépés

Diabéteszes retinopátia

11 találatRendezés
  • Összes találat
  • (11)

Lássunk tisztán cukorbetegen is!

Lássunk tisztán cukorbetegen is!

Cukorbetegként valószínűleg számtalanszor hallott már a vércukormérés fontosságáról. A miértekről ezzel szemben már kevesebb szó esik. Pedig mind az alacsony, mind a magas vércukorszint időzített bomba lehet a diabéteszes páciens egészsége és életminősége szempontjából.

Bővebben...

2010. április 01. csütörtök

Cukorbetegség - szövődmények

Cukorbetegség - szövődmények

A cukorbetegségnek számos súlyos, hosszú távú szövődménye lehet. A szövődmények közül néhány a diabétesz kezdete után már hónapokkal jelentkezik, de a legtöbb csak néhány év elteltével lép fel. A legtöbb szövődmény idővel egyre súlyosbodik. Minél inkább sikerül a cukorbetegnek a vércukor szintjét beállítani, annál inkább csökken a szövődmények kialakulásának és súlyosbodásának valószínűsége.

Bővebben...

2011. december 30. péntek

Egyetlen vizsgálat a cukorbetegség diagnózisához

Egyetlen vizsgálat a cukorbetegség diagnózisához
Egy nemzetközi szakértői bizottság azt sürgeti, hogy a hemoglobin A1C vizsgálata legyen a standard módszer a cukorbetegség diagnosztizálására, mivel így pontosabban meghatározható a betegség kockázata, továbbá kivitelezéséhez nem szükséges éhezni.

Bővebben...

2009. június 10. szerda

Védje és ellenőriztesse a szemét!

Védje és ellenőriztesse a szemét!

A diabéteszes betegeknél gyakrabban alakul ki zöldhályog, szürke hályog, illetve retinopátia. Komoly problémákat, akár a vakságot előzheti meg az, aki cukorbetegként részt vesz rendszeres szemészeti ellenőrzéseken.

Bővebben...

2011. január 14. péntek

Mi derülhet ki egy szemvizsgálatból?

Mi derülhet ki egy szemvizsgálatból?
Ha figyelembe vesszük, hogy hányféle fajtája van a diabéteszes szembetegségeknek, és mennyi kezelési eljárást ismerünk, akkor a klinikai szűrések, és a különféle javaslatok sokat segíthetnek. A következőkben szó lesz arról, hogy egy vizsgálat során, mit kell megkérdezni, és hogyan is kéne történnie egy alapos vizsgálatnak.

Bővebben...

2008. november 25. kedd

Mikroszkópikus tűvel a szembetegségek ellen

Mikroszkópikus tűvel a szembetegségek ellen
A gyógyszereket hatékonyan a szembe juttató új technika, mely mikroszkopikus méretű tűket alkalmaz, azon betegek millióinak számára nyújthat reményt, akik olyan gyakori, a látást veszélyeztető szembetegségekben szenvednek, mint a glaukóma (zöld hályog), a maculadegeneráció (sárgafolt elfajulás) vagy a diabéteszes retinopáthia (cukorbetegség miatt kialakuló ideghártya károsodás).

Bővebben...

2008. július 09. szerda

Új terápiás lehetőség időskori makuladegenerációban?

Új terápiás lehetőség időskori makuladegenerációban?
A Utahi Egyetem kutatói azonosítottak egy új jelátviteli útvonalat, mely képes gátolni az erek újdonképződését és az esetleges szivárgást az időskori sárgafolt elfajulásban (AMD), melyek az USA-ban a vakság leggyakoribb okai.

Bővebben...

2008. máj. 26. hétfő

Évente 6060-an veszítik el látásukat

Évente 6060-an veszítik el látásukat
Magyarországon évente 6060-an veszítik el a látásukat, miközben a vakság javarészt megelőzhető. A cukorbetegség következtében kialakuló vakság 90-95 százalékban elkerülhető lenne, ha időben orvoshoz fordulnának. A Fehér Bot Napját 15-én tartották, de az egész héten a látássérültekre emlékezünk.

Bővebben...

2007. október 15. hétfő

Veszélyben a szemünk fénye

Veszélyben a szemünk fénye
Makula degenerációnak hívják azt az újabban világszerte terjedő – előbb utóbb vakságot okozó – szembetegséget, amely most már a napozókat is fenyegeti.

Bővebben...

2007. október 02. kedd

Napi két pohár bor növeli a „diabéteszes vakság” kockázatát

Napi két pohár bor növeli a „diabéteszes vakság” kockázatát

Az Utrechti Egyetem tudósai felfedezték, hogy azok a cukorbetegek, akik akár csak két pohárnyi bort is megisznak, nagyobb az esélyük a vakságra. Az eredményekről a Diabetic Medicine című folyóirat számolt be.

Bővebben...

2010. december 07. kedd

Omega-3 a sejtek fiatalodásáért

Omega-3 a sejtek fiatalodásáért

A San Francisco-i egyetem tudósai szerint a halolajban található omega-3 zsírsavak pozitívan hatnak azokra a genetikai elemekre, amelyek meghatározzák a sejtek élettartamát - adta hírül a Times of India.

Bővebben...

2010. január 24. vasárnap

© Copyright 1993-2012 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!

Fel Asztali verzió