Kategória: Daganatos betegségek Készült: 2008. december 27. szombat, 18:06 Utolsó frissítés: 2009. október 14. szerda, 18:03 Megjelent: 2008. december 27. szombat, 18:03 Írta: Drinfo.hu Találatok: 1764
Az alkohol, még kismértékű fogyasztás esetén is növeli a mellrák kialakulásának kockázatát. Kifejezetten tanácsos tartózkodni a bortól, sörtől és tömény italoktól. A legfrissebb kutatási eredmények során a tudósok összefüggést találtak a mellrák és az italozás között különösen azon esetekben, ahol a tumor kialakulásában hormonális eltérések is közrejátszottak.
És ha már teszed, lehetőleg úgy, hogy a szívverés üteme minimum 20 másodpercig folyamatosan meghaladja a normál, nyugalmi mértékét. Persze, jó a hosszú séta is, de ez igazán nem mondható megerőletőnek. A legjobb, ha izzadunk is közben: jót tesz a szívednek és csökkenti a rák-rizikót.
Kutatások támasztják alá, hogy a túlsúly - különösen a menopauza utáni időszakban - növeli a rák kialakulásának veszélyét. Dr. Anderson és csapata (Texas University) kimutatatták, hogy az elhízott nők között sokkal alacsonyabb a túlélési ráta mellrákos megbetegedések esetén, mint a normál testsúlyúak körében.
Érdeklődj a helyes vizsgálati eljárás felől orvosodnál! Előbb elcsípheted a betegséget, mint a mammográfia, és pontosan nyomon követheted a testedben zajló változásokat.
A korai felismerés életet menthet: időben történő kezeléssel 98%-os arányú az ötéves túlélés. Ha csak későn fedezik fel, ez az arány csupán 27 százalék...