Kategória: PubMed Készült: 2011. máj. 17. kedd, 19:38 Utolsó frissítés: 2011. máj. 17. kedd, 15:42 Megjelent: 2011. máj. 17. kedd, 19:38 Írta: OP Találatok: 578
Egy friss brit tanulmány szerint a szelén napi szedésével bár nem csökkenthető a „rossz” koleszterin szintje, ugyanakkor a „jó” koleszteriné kis mértékben növelhető. Ennek ellenére a szakértők továbbra sem javasolják a nyomelem tartós, rendszeres szedését.
Az eredmények egy olyan hat hónapig tartó tanulmányból származnak, amely során Anglia-szerte egészséges embereknek adagoltak különböző mennyiségű szelént annak érdekében, hogy megfigyeljék, hogyan hat az anyag a koleszterinszintjükre.
A vizsgálatokat azért kezdték el, mert már nyolc olyan tanulmány készült korábban, amelyek összefüggést találtak a vérben található szelén mennyisége és a koleszterinszint között – írja az Annals of Internal Medicine.
Az eredményekből végül arra a következtetésre jutottak, hogy a szelén nem volt rossz hatással a koleszterinszintre, sőt egyes esetekben kis mértékben emelte a „jó” koleszterin szintjét.
A cikk a reklám után folytatódik
Ennek ellenére a szakemberek továbbra sem javasolják a szelén szedését, kivéve abban az esetben, ha az orvos írja elő. Ennek elsődleges oka az, hogy a nyomelem biztonságosságáról továbbra sincsenek meggyőződve a tudósok, és nem ismert olyan erőteljes jótékony hatása, ami indokolná ezt a lépést.
OrientPress Hírügynökség