Hússzorosára növekedett a „rossz” LDL-koleszterin szintjének csökkentésére alkalmas sztatin gyógyszercsoport forgalma harminc év alatt – vált ismertté az Angol Szív Alapítvány ötvenedik évfordulóját ünneplő tájékoztató kiadványból, amely hangsúlyozza, hogy ez a kezelési mód az utóbbi évek egyik legfontosabb eredménye.
Egy 5 hónapos klinikai vizsgálatra keresünk magas (6 mmol/l körüli) össz-koleszterin szinttel rendelkező 1-es és 2-es típusú, sztatinnal vagy anélkül kezelt cukorbetegeket, akiknek 8% alatt van a HbA1c szintjük és nem túl magas a triglicerid szintjük.
A tudományos hírek eddig arról szóltak, hogy nem elég a „rossz koleszterin” (LDL) szintjét csökkenteni, emellett az is fontos, a „jó koleszterin” (HDL) szintje növekedjen.
A gyakori testmozgás drasztikusan csökkenti a fájdalmas epekő kialakulásának veszélyét – állítják brit kutatók.
Az elhízás egyike a legnagyobb figyelmet érdemlő problémáknak. Sajnos, a világ több kontinensén is járványszerűen terjed.
Nehezen áramló életöröm, félelem az öröm elfogadásától.
Spanyol orvosok úgy hiszik, a magas koleszterinszint csökkentésére használt statinok hatékonyak a HIV kezelésében is. A statinokat millióan szedik világszerte a koleszterinszint csökkentésére. A gyógyszer gátolja a máj koleszterinképzését. A Journal of Experimental Medicine címû lapban megjelent tanulmányban a Spanish Council for Scientific Research kutatói arról számoltak be, hogy a statinok relatíve olcsó HIV gyógyszernek bizonyulhatnak.
Vannak olyan táplálékok, amelyeket hiperlipidémiában szenvedő embereknek csak ritkán és kis mennyiségben szabad fogyasztaniuk.
Igaz, hogy véget ért az ünnepi időszak, de van egy karácsonyi finomság, amelynek fogyasztása egész évben tanácsos: ez pedig a dió.
Kaliforniai kutatók szerint a dió- és mogyorófélék fogyasztásával eredményesen csökkenthető a „rossz” LDL-koleszterin és a triglicerid szintje is. Ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy nem árt betartani a magokból egy meghatározott napi beviteli szintet, mivel ezeknek a rágcsálnivalóknak magas a kalóriatartalma, így korlátlanul fogyasztva jó néhány kilót magunkra szedhetünk.
Az újonnan kifejlesztett kétheti injekció, amely a rossz koleszterin szintjét csökkenti, drámai mértékben mérsékelheti a szívroham és a stroke okozta halálozás arányát.
A felnőttkori túlsúly akár 7 évvel is megrövidítheti az emberi életet - derül ki a Max-Immun hírlevélből.
A felnőttkori túlsúly akár 7 évvel is megrövidítheti az emberi életet - derül ki a Max-Immun hírlevélből. Folytatjuk sorozatunkat, amelyben arra keressük a választ, milyen betegségek alakulhatnak ki a túlsúlyból, mi az elhízás oka. Ma megtudhatják azt is, mi szolgálhatja a gyógyulásunkat, és mi az, ami még inkább árthat.
A koleszterintől eltérő típusú vérzsír-szint is kulcsfontosságú szerepet játszhat a szívbetegségek kialakulásában egy új tanulmány szerint.
A diétától a testmozgáson át a koleszterinig az amerikai AHA egészségügyi szervezet a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának 7 kulcstényezőjére hívta fel a nyilvánosság figyelmét.