Az Albertai Egyetem Orvostudományi Karának kutatói kimutatták, hogy a számos élelmiszerben természetesen előforduló erős antioxidáns, a resveratrol, megelőzi a később akár cukorbetegséghez is vezető szindrómát egyes utódokban.
A babák mellből szoptatása jelentős mértékben csökkentheti a nők esélyeit a szívbetegség és cukorbetegség kialakulására, mutatják a kutatások eredményei.
Az elhízás egyike a legnagyobb figyelmet érdemlő problémáknak. Sajnos, a világ több kontinensén is járványszerűen terjed.
A cukorbetegség terjedésének visszaszorítására széles körű társadalmi összefogásra van szükség – hívta fel a figyelmet a Magyar Diabetes Társaság.
A diabétesz mellitusz olyan kórkép, amelyben a vér glukózszintje (vércukor) kórosan magas, mert a szervezet nem termel elég inzulint.
Az 1-es típusú diabétesz általában viharos gyorsasággal, szembeötlő tünetek kíséretében lép fel, mégpedig annál gyorsabban, minél fiatalabb az egyén. A 2-es típusú diabétesz többnyire 1–10 év alatt lassan és általában tünetmentesen fejlődik ki, ezért sok éven át felismeretlen maradhat. Előstádiuma, főként a csökkent glukóztolerancia akár 10–15 évig is fennállhat.
A Diabetes UK nevű brit egészségügyi szervezet adatai szerint a tavaly 2-es típusú cukorbetegséggel diagnosztizált emberek 56 százaléka még csak nem is gyanította, hogy beteg. Ennek fő oka, hogy az emberek nem ismerik fel a cukorbetegség első, korai jeleit.
A mediterrán diétáról régóta tudjuk, hogy csökkenti a szív-érrendszeri megbetegedéseket, de mint kiderüt, a metabolikus szindróma esélyét is csökkenti.
A grépfrútot sokan nem szeretik kesernyés íze miatt, pedig a legfrissebb vizsgálatok szerint éppen ebben rejlik „csodatévő” ereje. A kesernyés ízért felelős antioxidáns ugyanis olyan folyamatokat indít be a szervezetben, amelyeknek köszönhetően jelentősen megnő az inzulinérzékenység, így a gyümölcs gyógyírt kínálhat a cukorbetegek számára.
„Az élet célja semmi más, mint jó evés és jó ivás!” A Cigánybáró belépődalát énekelte a Kor Kontroll Társaság és a Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság nyílt napján Csák József operaénekes. Nos, a rendezvényen szereplő többtucat orvos pont ezt cáfolta meg az Aesculap Akadémián, a „Ne hízz el!” Rendezvényen.
Gail Donnellyt gyerekkorában „Csontinak” csúfolták, mert olyan vékony volt, hogy kiálltak a csontjai. 27 éves korában azonban hat hónap alatt hirtelen 25 kilót hízott, holott életmódja nem változott és hosszú időbe telt, mire eljutott a diagnózisig: policisztás petefészek-szindróma (PCOS).
Egy zsírérzékelőként is működő fehérje hibája okozhat elhízást és májbetegségeket – idézte brit, francia és japán kutatók megállapítását a ScienceDaily című ismeretterjesztő folyóirat.
A hason inkább a sejtek mérete nő, míg a fenéktájon a sejtek száma. A kérdés azért érdekes, mert a hastáji zsír számos betegség kialakulásának esélyét fokozza, míg az alsó testrész és a combtáji zsír inkább csökkenti kockázatot.
Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus! A népszerű mondást valószínűleg mindenki ismeri, és a legfrissebb kutatások is arra buzdítanak minket, hogy fogadjuk meg szüleink tanácsát.