Dr.Info - Egészség és Életmódmagazin

Cikkek
Betegségek
Receptek
Intézmények
Közösség
Ma Bertalan napja van. Holnap Lajos és Patrícia napja lesz.
A+ A A-

Aszalt szilvát az egészséges csontokért

aszalt szilvaA Floridai Egyetem kutatói egy igen egyszerű módszert találtak a változókorban lévő nők – és tulajdonképpen mindenki más – számára, hogy megelőzzék a csontritkulást és a töréseket: az aszalt szilvát!

„Pályafutásom során számtalan gyümölcsöt vizsgáltam aszerint, hogy jót tesznek-e a csontoknak. Kipróbáltam a fügét, a datolyát, az epret, és a mazsolát, ám egyik sem bizonyult olyan hatékonynak, mint az aszalt szilva. Természetesen minden zöldség és gyümölcs egészséges, ám a csontok megóvása céljából ez a leghasznosabb.” – mondta el a kutatás vezetője, Bahram H. Arjmandi.

A tudósok két csoportra osztották a kísérletben részt vevő, változókorban lévő hölgyeket. A társaság egyik fele napi 100 gramm aszalt szilvát evett – ez nagyjából tíz szem gyümölcsnek felel meg- egy éven keresztül, míg a többiek ugyanennyi szárított almát fogyasztottak. Emellett mindannyian kaptak kalcium és D-vitaminpótlást.

A cikk a reklám után folytatódik

A kutatás végén úgy tapasztalták, hogy aszalt szilvát fogyasztó nők singcsontja (az alkar két hosszú csontja közül az egyik) és gerince sokkal jobb állapotban volt, mint a másik csoport tagjaié. Arjamandi ezt azzal magyarázta, hogy a szilva csökkenti a csontban a ritkulás és a roncsolódás mértékét, így a csontképződés kerül túlsúlyba.

A csontritkulást jórészt az okozza, hogy a menopauza után megszűnik a női nemi hormon termelődése. „A menstruáció elmaradása után öt-hét évvel már évi 3–5 százalékkal nő a csontritkulás kialakulásának esélye. Ugyanakkor a 65 év feletti férfiak csontozata a nőkéhez hasonló ütemben romlik.” – magyarázta a kutató. Éppen ezért javasolják az aszalt szilva fogyasztásának mielőbbi megkezdését.

„Nem érdemes addig várni, amíg egy törés vagy a már kialakult csontritkulás miatt az orvos gyógyszert ír fel. Lehet előre is gondolkodni. Kezdjük napi két-három szem aszalt szilvával, majd folyamatosan növeljük tízre az adagot! Ez a gyümölcs számtalan variációban készíthető el.”

A tanulmány a British Journal of Nutrition című lapban jelent meg.

Kapcsolódó kifejezések: aszalt szilva  csontritkulás 
© Copyright 1993-2014 Dr.Info All Rights Reserved! / Minden jog fenntartva!